Annonsering

Sökordsannonsering

Med Google AdWords -sökordsannonsering får ni fram ert företag i sökmotorn. Google sökordsannonsering fungerar som så, att sökmotorn känner igen vissa sökord och visar då reklamen tillsammans med de övriga sökträffarna. Sökordsannonsen kan riktas precist. Annonsen kan visas inom ett bestämt geografiskt område och i samband med förekomsten av förutbestämda sökord.

Visning av annonser i sökmotorn kostar ingenting. Det kostar bara då någon klickar på annonsen och besöker er webbplats. Ni drar stor nytta av den populäraste sökmotorn i Finland. Sökordsannonseringen är ett ypperligt sätt att marknadsföra produktnyheter och att framhäva ert företags tjänster. Hos oss får ni Google sökmotorannonsering professionellt och kostnadseffektivt genomförd. Vid behov kan vi även installera ett uppföljningsprogram, som ger utförlig information om besökarna till er webbplats.

Vi erbjuder kostnadseffektiv Google-sökordsannonsering, producerad av branschens toppenproffs.


YouTube-annonsering

Videoreklam på YouTube får folk att välja Er.

Ni betalar endast då er reklam ses i sin helhet (eller över 30 sekunder), eller ifall er reklam blir klickad. Ni slösar alltså inte pengar på att visa reklam som inte intresserar folk.

Nytta av YouTube-annonsering:

­Vilken er bransch än är, så använder era kunder YouTube. Er reklam når dem alla.
Vare sig ni annonserar en enskild pronikt eller tjänst, eller vill visa upp ditt varumärke, så når ni enkelt de stora massorna.
­Man kan exakt rikta sin reklam, samt mäta dess funktion. ­
Videon kan begränsas att synas vid speciella nyckelsökord, enligt användarens geografiska område, intresseomeråde, samt ålder och kön. ­
Kostnadseffektivt. Ni betalar bara då reklamen ses i sin helhet (eller över 30 sekunder), eller ifall er reklam blir klickad. ­
Medelpris för en visning är 0,05 € - 0,15 €.

 

Radioreklam

Digiporkkana gör fina radioreklamer av hög kvalitet. I den nutida mediavärlden är radioreklam den kostnadseffektivaste reklammedian. I valet av radiostation inverkar radiostationens musikstil och målpublik. Radio finns där ni finns. Därför är radioreklamen en av de effektivaste formerna av reklam. Radioreklamen når sin målgrupp under den mest aktiva tiden på dygnet, alltså just då era kunder gör sina köpbeslut.

En fördel med radioreklam är att de inte undviks, som man gör under exempelvis kanalhoppning på TV. Radioreklam stöder de andra reklamformerna och det är därför viktigt att ta även de andra möjligheterna med digital media i beaktande och samtidigt annonsera i flera medier. T.ex. ljudvärlden i en radioreklam kan återanvändas i reklamvideor och på så vis förstärks budskapet över mediegränserna.

En radioreklam för kunden till er hemsida, varför även köppotentialen växer kraftigt.

Regional eller riksomfattande radioreklam?

Reklamområdet bestäms med grund av produkten eller tjänsten som annonseras. Ifall ditt företag fungerar regionalt, är även regionalradiostationerna er grej. Om ni exempelvis driver en nätbutik som säljer i hela landet, är riksomfattande radio ert säkraste alternativ. Riksomfattande media utesluter ändå inte att man annonserar regionalt. Radioreklam finns länge till. Med radioreklam kan man mycket fort reagera på ändringar i marknadsvärlden. Detta för att radioreklamen når sin publik omedelbart.

­Digiporkkanas radioreklam innehåller allt du behöver: ­
-Manuskript
­-Audioplanering och produktion ­
-Speakers
­-Rätt sorts kodning av audiomaterialet ­
-Distribuering via just de kanaler du önskar dig

Intresserad? Kontakta oss så berättar vi mer om radioreklamens kraft!

DISPLAYANNONSERING

Displayannonsering är ett modernt alternativ eller komplement till Google-annonseringen. En annons i Displaynätverket når c:a 90% av de finländska internet-användarna.

Displaynätverkets annonser kan visas i form av bilder, banners eller text. Vi rekommenderar er att framhäva er annonsering med hjälp av en bild som ökar er synlighet, når nya kunder samt lämnar dem ett positivt och starkt intryck av ert företag, samt era produkter och tjänster.

Displayannonseringen planeras enligt era behov, beroende på ifall ni vill få fram en ny produkt, upprätthålla ert företags anseende eller skaffa nya kunder. Display-annonserna visas på Google Display Networks samarbetspartners webbsidor, av vilka det i dagens läge finnns fler än en miljon. Bland de mest kända kan nämnas bl.a. YouTube, Gmail, Ilta-Sanomat, MTV3.fi, samt Suomi24.fi. Era annonser riktas till precis de kanaler som bäst passar er, utan att ändå glömma webbsidornas innehåll och målgrupper. På så vis får ni maximal avkastning på er annonsering.

Ifall ni blev intresserad av Displayannonsering, kontakta oss så berättar vi hur vi kan hjälpa er.

Interaktiv video

FINLÄNDARNAS TV-TITTNINGSVANOR FÖRÄNDRAS. PROCENTER NEDAN.

De Finländska YouTube-tittarna är:

Under 40 år
Över 40 år
Män
Kvinnor